-1 در مورد error
راستش رو بخواین امروز میخواستم یه کمی این وبلاگ نویسها رو دعوا کنم که چرا اینقدر غلط املایی دارین. مگه از اول ابتدایی بهتون دیکته نمیگفتن؛پس این غلط های املایی ضایع چیه که دارین و چرا فرصت رو فرست مینویسین و ناراحت رو ناراهت؛خوشیها رو خوشیحاو…؛که دیروز من error رو errore نوشتم (الهی خدا این خانم معلم زبان دوم راهنمایی مون رو نیامرزه که گفت هر جا کم آوردید یه e بذارید آخر کلمه)و یه آقای خیلی محترمی اومدن گفتن که غلط املایی داری که نمیتونی برنامت رو بنویسی(حالا خوبه صد بار بیشتر من تو این وبلاگم گفتم که آدم بی سوادیم). خلاصه خدا درست به موقع توی کاسه ام گذاشت و بلاخره خیاط هم در کوزه افتاد.حالا هم مواظب باشین تو کوزه نیوفتین.
-2 نگفتم این پسره بدون توضیح های من هیچ کاری نمیتونه بکنه.همون دیروز زنگ زده به فرزانه و گفته که من صورت مساله رو نفهمیدم و فلان شرکت بیاین برنامه رو برام توضیح بدین.
هیچی دیگه؛منو دوستم هم سر ساعت مقرر رفتیم همون شرکت.به اون رئیس شرکت گفتیم هنوز آقای x نیومدن.حالا جواب رو بشنوید(بخونید):شما که خودتون میدونید مهندس چقدر کار دارن.چه پروژه های بزرگی رو باید بنویسن…(یه عالمه هندونه)… چرا خودتون نمی نویسین؟(یعنی مهندس وقت برای پروژه های مسخره شما ندارن).منم برای اینکه کمی کمتر ضایع بشیم؛ گفتم که استاد ما فقط به ازای جواب دادن برنامه 8 نمره رو بهمون میده؛وگرنه هیچی؛به همین دلیل ما هم ریسک نکردیم.اما یکی نیست بگه آخه مخ؛اگه سوادش رو داشتیم اون قدر عقل تو کله مون بود که برنامه رو ندیم یکی دیگه بنویسه.
خلاصه مهندسه اومد و من به مدت 45 دقیقه فقط در مورد درخت برنامه و هرس کردنش براش توضیح دادم.آخرش برگشته میگه:شما اگه می تونید برنامه رو بدید یکی دیگه بنویسه ؛ چون من به شما ضمانت نمیدم که بتونم برنامه رو بنویسم؛شما هم بهتره خودتون شروع به نوشتن برنامه کنید(تو رو خدا نخود مشکل گشای ما رو داشته باشین)
باید قیافه موجی من رو می دیدید. شیطونه می گفت این نیم وجبی رو از تو پنجره پرتش کنم بیرون(چه غلطا… بی ادب و گستاخ شدی.به جای برنامه؛ برو اخلاقت رو درست کن)
نظرات 5 + ارسال نظر
شایان پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:04 ب.ظ http://dowran.blogsky.com

ما نه تنها زیاد از نظر املایی زیاد غلط می نویسیم.. بلکه از نظر آیین نگارشی و انشایی هم غلط هامون زیاده.. به نظرتون چی کار باید کرد؟. آیا فرهنگستان زیبان می تونه مشکلات ما رو حل کنه؟.. برای بسیاری از واژه های معادل نداریم.. چون او واژه ها در یک فضای فکری دیگه تولید شدند.. و ما تولید کننده نبودیم... این قصه سردراز دارد.. موفق باشید

پرویز پنج‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:15 ب.ظ http://shaar.blogsky.com

من هم موافقم! کمی دقت بیشتر ضروری است. البته شایان خان هم درست می فرمایند و من یک بند دیگه هم اضافه می کنم خیلی ها املا و انشایشان درست است ولی نمی دونن چی بنویسن یا حتی جذاب بنویسن ولو بیربط باشه... موفق باشی
بعد از نوشتن:(به عربی بعدالتحریر) نقش سریال پاور چین در خراب کردن زبان فارسی به همراه سایر برنامه های جناب مهران خان مدیری به اندازه ای که دهخدا تاثیر مثبت داشت اینها تاثیر منفی و غلط گذاشتند.
درست بید؟

حامد جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:58 ق.ظ http://antimemory.blogspot.com

تذکر من بیشتر یه شوخی بود و یه نکته سنجی ولی به نظر میآد خیلی جدی گرفتی!!

فرزانه جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 08:50 ق.ظ http://ffarzaneh.blogspot.com

سلام خانم عصبانی!
بابا یه طوری میشه آخرش این پروژه نفرین شده بابا.
اینقدر حرس نخور

[ بدون نام ] جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 01:15 ب.ظ http://kalo

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد