خوشحالم،بالاخره این شعر رو اینجا گذاشتم.همون 4 ماه پیش که خوندمش عاشقش شدم.دلیلشم نمیدونم.یه حس بود.همین:

سکوت دیوانه کننده این دیوارهای غربت
سوزش از نفس افتادن خشم
نور شدید و آزار دهنده شیار درهای زنجیر شده
متنفر از انعکاس اشتباهاتم
روزهای رفته عمرم
همسفران گذشته ام
در شلوغی تنهاییم
و آشفتگی افکارم
خود را به سردی آتش می افکنم
و به نام شجاعت و ایمان
برای آخرین بار
توجه عابران را جلب میکنم
برای آخرین بار
اشتباهات موثرم را
دوباره تکرار میکنم
---
وسوسه جایگزین کردن یک داستان
بجای هزاران شخصیت غیرقابل پیش بینی
غرق باتلاق داستانمان می کند
یادمان می رود که هر داستانی
فقط بخشی از زندگی عده ای انسان است
و به خودی خود پوشالی است
فراموش می کنیم که قهرمان در انتهای داستان
چگونه کوله بارش را به دوش کشید
و پشت به تمامیت داستان
به سوی روز دیگری قدم برداشت
و تحت تاثیر پوچی خوفناک داستان
برای آخرین بار
خود را به سردی آتش می افکنیم
و برای آخرین بار
در این داستان
اشتباهات موثرمان را
دوباره تکرار میکنیم.

احسان پریم
...........................................................................................................
کتاب پسر دایی رو خوندم.برام خیلی جالب بود.البته کتابه جالب نبود اما این که من تمام ذهنیات نویسنده رو جلو جلو میتونستم حدس بزنم برام جالب بود.میتونستم پیش بینی کنم که چه اتفاقی در داستان قراره بیوفته،یا الان نویسنده چه جوری اشتباهات قهرمان داستان رو توجیه میکنه و بعد بقیه داستان رو میخوندم.85 درصد حدسیاتم درست بود.این حدس بازی هم برای من تبدیل به یه بازی شده.اگه دارم فیلم میبینم،بقیه اش رو حدس میزنم و بعد میشینم ببینم چقدر از حدسیاتم درسته.اگه کسی داره باهام حرف میزنه هم همین طور.اما کاش نمی تونستم.برای اینکه حرف زدن دیگران برام خسته کننده میشن.مثلا ندا یا ساناز،کافیه یه کلمه بگن،تا ته قضیه رو گرفتم،اونوقت باید کلی منتظر بشینم تا حرفاشون رو تموم کنن.انگار که دو دفعه یه حرف رو بشنوم.

آهان داشتم در مورد سیذارتا میگفتم،میدونید عقیده نویسنده چی بود؟؟«اگه میخواین به کمال و فضیلت برسین،ناگزیر هستین که اول آدم کثیف و پستی بشین و این دو تا لازم و ملزوم هم هستن.»یه نویسنده مزخرف،یه کتاب بی معنی و یه قهرمان مغرور و پوشالی .....
..........................................................................................................
تمام ماهیچه های بدنم درد میکنه،اونم به خاطر این که دیروز تربیت بدنی داشتم.شدم عین یه خرگوش تنبل.کافیه یه ذره تحرک داشته باشم تا جونم در بیاد.خیلی هم بازیگوش شدم.از اول ترم تا حالا 30 ثانیه هم به درسایی که استاد شبکه مون گفته گوش نکردم،همش رو تا حالا شعر خوندم.خیلی از دست خودم عصبانیم،خیلی...پس من کی میخوام آدم بشم؟!؟!

 

نظرات 9 + ارسال نظر
علی دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 12:58 ق.ظ http://alitel.blogsky.com

سلام.وبلاگ جالبی داری به منم سر بزن.تابعد...

حقیقتمدار دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 01:10 ق.ظ http://nimac.persianblog.com

سلام...فکر کنم حق داشتی...شعرش قشنگ بود...ولی حس اون زمان خوندن هم خیلی مهمه...شاد باشی و پایدار

دیوانه دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 02:06 ق.ظ http://www.divane.blogsky.com

هیچ وقت ادم بشو نیستیم .
اخه مگه ادمها چی دارند که ما ادم بشیم ؟

حامد دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 06:14 ق.ظ http://antimemory.blogspot.com

ببین، اصلا خوشم نیومد که این اصطلاحات رو در مورد «هسه» به کار بردی! این چندمین کتابیه که ازش می خونی؟ آیا تا حالا نقدی هم از کتاباش خوندی؟ خوندن کتاب سیذارتا مثل دیدن یه فیلم که آخرش چی میشه و مدام حدس زدن آخر کتاب نتیجه ش همین میشه!
توی سیذارتا یه تعبیر داشت که مدتها منو به فکر فرو برد، همونی که می گفت زندگی مثل یه روده، همیشه در جریان و درعین حال از دید یک بیننده ثابت...

مرتضی دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 05:34 ب.ظ http://mortezaa.blogsky.com

فیروزه بگو کی آن لاینی کارت دارم.
در ضمن رد جواب سوالی که از خودت کردی باید بگم وقت گل نی ...

ققنوس دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 05:51 ب.ظ

بابا تو دیگه کی هستی ...
شعره خیلی ناز بود

مریم دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 06:46 ب.ظ http://lahzeh.blogsky.com

آخ که چه حالی داری همزمان با یکی حرف بزنی و وبلاگش رو بخونی بعد ببینی هر وقت میری کوه با خانواده مایه ی عذابشونی بسکه تنبلی!

مهدی دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 09:21 ب.ظ http://www.gharibaneh.blogsky.com

شعرش قشنگ بود به منم یه سر بزن

عای دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1382 ساعت 10:07 ب.ظ

salam,
when I read your weblog i feel very good, from last week every day I came to your weblog to read your writings, manam anjir mikham.
do you kinow i am far from iran but your writing make me feel myself there, good luck in ur life and study
ali

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد