صرع می گیره آدم تو این مملکت

من قشنگ توی سیستُم سازمان فیلتریگ مملکت گل و بلبل موندم. با وی.پی.ان و آن.تی فیل.تر میشه فیس بوک رو باز کرد، اما گوگل ریدر و لغتنامه دهخدا رو نه!!! 

 

پیوست: منم این روزا هی به لغات جدید بر می خورم، که معنی شون رو نمی دونم. مدام توی ذهنم بی تابی دارم تا معنی شو بفهمم!!! امروز می خواستم بفهمم "غایی"، مفهوم "محدود" داره یا "نا محدود"! بعد این سایت لغتنامه هم فیلتر بود با هیچ مصیبتی هم باز نمی شد، دیگه آخراش قشنگ تشنج بودم!

نظرات 9 + ارسال نظر
ناشناس پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:33 ب.ظ

دهخدا می فرمایند: نهایی، منسوب به غایت
احتمالاَ منظورشان نامحدوده. رفع تشنج شد حالا؟!
:دی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:32 ب.ظ

جالبه فکر نمی کردم از سایت دهخدا استفاده کنی با توجه به این موضوع که کلمه سلماز توش نیست ولی سولماز توش هست که می گفتی سولماز غلطه و درستش سلمازه !!!! در حالی که دهخدا بدبخت می گفت سولماز درسته !

اینم معنی غایی برگرفته از دهخدا !
غایی = نهایی ; منسوب به غایت

غائی = غائی . (ع ص نسبی ) منسوب به غایت که بمعنی نهایت چیزی است . (غیاث اللغات ).- علت غائی ۞ ؛ یکی از علل چهارگانه . رجوع به علت...

من بهترِ دهخدا می دونم!! سُلمازه!!!

خودم پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:26 ب.ظ

بین علما اختلاف افتاد که!!! بالاخره کدومش؟!!! محدود یا نا محدود؟ نهایت داره یا بی نهایت؟!!!

*: من خودم اولی رو ترجیح می دم!!!

بازم خودم جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ق.ظ

کسی می دونه این لغت نامه دهخدا چند جلده و کلا چقدر در میاد؟!!

علی جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:05 ق.ظ

همممم. بابای من دارتش، ورژن ۳۸ جلدیش، از اینا که قطع رحلیه جلدش قهوه ای سوخته ست! قابلیت خریدن نداره کتاباش، یعنی خیلی گرونه، یه دفعه با هیجان اومد گفت پسر، این کتابا از تو بیشتر می ارزن (احتمالا منظورش این بود که حاضره کتاباشو بفروشه اما منو از دست نده! (: ) سی دی ش هم هست. اون ارزونه، ۱۴ - ۱۵ تومنه الان فک کنم.

چه بابای فداکاری:)) من بودم همچین ضرری نمی کردم:دی:دی:دی

پیوست: از سی دی و دی وی دی متنففففففرم! ترجیح می دم، همین پول رو بدم، جلد مربوط به حرف "غ" اشو بخرم! تک دونه فروشی داره؟:)))

دوباره خودم!!!!!!!!! جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ق.ظ

بی غایت یعنی بی نهایت. پس "غایی منسوب به غایت" یعنی چیزی که نهایت داره.


خیلی خوشحالم:)

علی جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:48 ب.ظ

با ۱۵ تومن فک کنم بتونی صفحه ی « غآ » تا « غا » رو بخری!

حدس می زدم:)))))

پیوست: دیگه چاره ای نیست، باید برم پولدار بشم!!!

بهزاد شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ب.ظ

یه سری ۱۶ جلدی ۲۳۹۱۱ صفحه ایش تو اتاق من و یه سری دیگه از همین تو پذیرایی خونمون در حال خاک خوردنه
اگه جلد یازدش که غ داره رو یه سال هم ورداری ببری فکر نمی کنم کسی متوجه نبودش بشه

دو سری دارین؟!!! چرا؟!!

آرمین آران یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:40 ب.ظ http://aranlar.blogsky.com

سلام
نا امید نشو . همیشه راهی هست
تازه تو این مورد فراوان مثلاً فرهنگ معین که در مورد غایی نوشته
[ ع . ] (ص نسب .) منسوب به غایت ، نهایی .
میتونی به آدرس
http://www.rismoon.com/moeenletterindex-fa.html
بری و از فرهنگ معین استفاده کنی
در ضمن سلماز درسته و معنیش هم میشه "پژمرده نشدنی،تمام نشدنی،نامیرا "

این فرهنگ معین، معنی دیالکتیک و مانیفست و غایی رو داشت، اما معنی سلماز و سولماز رو نداشت ها!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد